Las grandes compañías a veces publicitan su compromiso con la accesibilidad, como si fuera "algo especial que han hecho", cuando debería considerarse lo más normal del mundo.
Por ejemplo, ahí tenemos el apartado Facilidades de Acceso a Amazon:
En Amazon siempre trabajamos para que todos nuestros clientes disfruten de un sitio web sencillo y fácil de utilizar. Por lo tanto, hemos creado una versión mucho más simplificada de nuestro sitio web para facilitar su uso a nuestros clientes que necesitan utilizar lectores de pantalla debido a algún tipo de discapacidad visual.
Para acceder a esta versión simplificada, haz clic en el siguiente enlace:
http://www.amazon.es/movilSí, muy bien. Pero ofrecer una versión alternativa no es la mejor solución.
Y ahí tenemos el reciente anuncio de LinkedIn, Making LinkedIn More Accessible:
Here’s what we’ve been up to lately:
Improved Site Navigation: Members who navigate with a keyboard can now better perceive where they are on a LinkedIn page and save time in moving between professional content and features.
Interacting with LinkedIn: We’re bringing Notifications to members who navigate with a keyboard, so they can now be notified in real-time when someone likes what they’ve shared on LinkedIn, profile views, invitation acceptances, and much more. Actions like sending messages and interacting with dialog boxes are quick and easy for keyboard and screen reader users.
Added Image Descriptions: All major areas of the site now include image text alternatives so that blind and low-vision members have more context when doing things like navigating news from their networks in the LinkedIn feed or checking out profiles of other members.
We’re excited to continue building a great experience for all of our LinkedIn members, and hope you’ll join us in the effort to advance digital accessibility around the world. Next up, we’re working on an in-page navigation tool to help keyboard and screen reader users better navigate long pages. Stay tuned!
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